Einde is in zicht - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu Einde is in zicht - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu

Einde is in zicht

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 November 2015 | Sri Lanka, Galle

Hoi allemaal!

Veeeeeeeel te lang geen blog, mijn excuses. Laat wel zien hoe druk ik hier ben en hoe leuk ik het heb. De tijd is gevlogen. Sil is vandaag aangekomen, mijn was is naar de wasserette zodat het echt schoon meegaat, mijn backpack is uit zijn zak gehaald en ik heb al afscheid genomen bij een van de twee projecten.

Er is ondertussen best veel veranderd! Vooral op Sacred Heart. Er is een nieuwe docent, waardoor er nu dus drie lokale vrouwen in de klas zijn; Twee docenten en de moeder van Bindi. De hoofdteacher is en blijft wel echt de baas, maar doordat er een nieuwe docent bij is gekomen is ze wel actiever dan ze was. Ondertussen zit mijn dagstructuur er ook goed in, waardoor ze zelfs iedere dag lesgeven! We begonnen 's ochtends met mijn, en de volunteer die met me mee gaat/gaan, voorbereide les inclusief zelfgemaakte worksheets. Daarna gingen de meisjes eten en buitenspelen. Na het buitenspelen was het de beurt aan de docenten. Elke ochtend weer wees ik hen op de les die ze moesten geven. Soms hadden ze een worksheet, soms werkboeken of een spel. Ik was allang blij dat ze wat hadden! Ze geven les, yes!! De meisjes zijn wat rustiger, maar kunnen nog steeds lekker tegendraads zijn. Er zijn bizarre momenten maar ook veel hele grappige. Met Dahami, het meisje dat spuugt en slaat, gaat het beter. Ze is rustiger en de andere meisjes zijn minder bang. Toch blijft ze nog spugen en slaat ze af en toe. Ik ben al blij met het kleine verschil! Het afscheid nemen vandaag was dan ook best moeilijk. Ik heb wel even een traantje weggepinkt. Vooral de oudere meiden snappen dat je weggaat en ze laten duidelijk merken dat ze me heel erg gaan missen. Ik hun ook! Ik vind het heel erg spannend en ik maak me een beetje zorgen over hoe het project nu verder gaat. Ik kan het nu nog overdragen aan een nieuw meisje, maar hierna moet dat uit zichzelf gaan. Ik heb wel een hele map en USB met informatie en worksheets gemaakt, dus hopelijk zet het zich op die manier voort.
Op ECSAT gaat het goed. Morgen mijn laatste dag. Ook dat zal ik gaan missen, maar ik weet dat het daar goed zal gaan met het project en de kinderen. Stuk makkelijker!

Ondertussen ook nog wat leuke tripjes gemaakt. Samen met de anderen ben ik een lang weekend naar het oosten van Sri Lanka gegaan. We hebben mooie lege stranden gevonden, rotsen beklommen en gesurfd. De week erna zijn we een weekend naar Haputale geweest in een huisje met een zwembad, even lekker rusten en genieten van mooi weer! Vorig weekend naar Mirissa om Walvissen te spotten, nog gelukt ook! En tevens aan een mooi strand te liggen met leuke mensen :)

Vorige week natuurlijk ook mijn vaardig gevierd! Wat een fantastisch leuke dag. Ik werd wakker met leuke app jes en berichtje, daarna lagen er ballonnen voor mijn deur en was alles beneden versierd. Op beide projecten en bij het volunteerhuis werd ik verrast en verwend. Ik kreeg cadeautjes en kaarten. Ik heb een sari aangedaan (dit dragen de eesten vrouwen hier, ik vond een middag wel genoeg!). 'S avonds was er een verjaardagstaart en zijn we met alle vrijwilligers drankjes gaan doen in Unawatuna. Ik heb echt een top dag gehad! Bedankt voor al jullie berichtjes!

Deze laatste week ben ik druk bezig geweest om het hier goed af te ronden, wat denk ik wel gelukt is. Ik kan tevreden zijn met wat ik hier heb bereikt. Het is meer dan ik had gedacht :)

Deel drie van mijn avontuur kan beginnen, een mooie rondreis samen met mijn mammie! Dit weekend met de andere vrijwilligers naar het regenwoud, daarna reizen we samen door naar uda walawe National Park(olifantjes spotten), Kandy en het vliegveld, om door te vliegen naar Kuala Lumpur voor een korte stedentrip van twee dagen. Daarna gaan we de natuur weer in door naar Sumatra en Java te gaan. Ik gok op alleen maar verschrikkelijk mooie dingen!! We kunnen niet wachten.

Ik zie jullie weer in het dan echt veel te koude Nederland! Dikke kus van mij!

  • 12 November 2015 - 19:42

    Jacqueline:

    Mooie verhalen heb je geschreven Marieke en wat is het hard gegaan. Veel plezier nog en groetjes aan Sil.

    groetjes, Jacqueline

  • 12 November 2015 - 20:01

    Ben Tiny :

    Lieve Marieke.
    Ik moest ook wel een traantje laten , toen ik las over het afscheid nemen van de kinderen!
    maar het was weer een mooi en duidelijk verslag ik zie het dan een beetje voor me .
    Marieke wat is de tijd achteraf snel gegaan en te weten dat je moeder er al is !
    Nog hele mooie dagen en een geweldige reis samen .
    Endan maar snel tot ziens! !!
    Liefs vaN

    Ben & Tiny .

  • 12 November 2015 - 20:51

    Nikki:

    Staat je goed die sari Mariek! Wat straal je op de fotos en je enthousiasme is ook terug te lezen in je verhaal! Veel plezier met deel drie van je avontuur! :-) liefs ook aan Sil! X

  • 13 November 2015 - 10:52

    Margret:

    He Marieke, Wat een mooi verhaal weer. Wat heb je veel meegemaakt in het verre! En je hebt mooi werk gedaan daar. Hopelijk wordt het dit door de anderen voortgezet. Nu staat er nog een mooie reis voor je te wachten. Fijn dat Silf er nu is. Heeft ze een prettige reis gehad? Ik ben heel benieuwd naar jullie gezamenlijke reis. Ga er lekker van genieten samen. Heel veel plezier. liefs, Margret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 8551

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 06 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: