Einde van de rondreis, begin van het vrijwilligers - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu Einde van de rondreis, begin van het vrijwilligers - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu

Einde van de rondreis, begin van het vrijwilligers

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 September 2015 | Sri Lanka, Galle

He leukerds!

Het is geloof ik weer tijd voor een blog!
Bij de vorige blog moesten we Adam's Peak nog beklimmen. Vorige week om 2.00 's nachts begonnen we aan de 7 km tocht inclusief 5500 treden. Het was pikkedonker maar we hadden zak/hoofdlamp én een volle maan, dus we hebben de top bereikt. We kwamen aan om 5.00 en moesten dus een uur wachten tot zonsopgang, wat echt heel koud was! We hebben om precies te zijn 2,33345 seconde van de zonsopgang gezien, daarna trok het wolkendek dicht. Helaas... De terugweg vond ik wel wat pittiger (maar heel mooi) en dat we vervolgens tijdens de drie uur durende treinreis naar Kandy de hele rit moesten staan werkte goed mee aan de spierpijn.
In Kandy hadden we een super leuk guesthouse bij een hele leuke familie. Naast dat we Kandy gezien hebben, hebben we een kookcursus gehad van de vrouw des huizes. Van 16.00 tot 19.00 hebben we met haar in de keuken gestaan en hebben we de lekkerste curry's leren maken. Toen we na twee nachten weggingen, kregen we als cadeautje een heel pakket met kruiden mee, zo lief!
Op naar de volgende plek; onze boomhut. Dit had ik Elian cadeau gegeven. Het uitzicht was super en de zonsopgang ook! Hier hebben we een 4 km trekking gedaan door de natuur, waarbij onze gids van alles uitlegde. Na een rivierbad met de tuktuk terug om te lunchen en onze spullen alweer te pakken; op naar Dambulla.
In Dambulla hebben we een scooter gehuurd, waarmee we van Dambulla naar Sygiria zijn gereden. Gelukkig wel over een rustige weg met mooie uitzichten. We hebben de Sygiriarots beklommen, met onderweg mooie muurschilderingen en aan het eind een heel mooi en wijds uitzicht. Hierna terug naar Dambulla, om daar de cavetempels te zien. Dit zijn 5 grottempels, uitgehakt door monniken, met daarin Boeddhabeelden. Bizar hoe ze dat hebben kunnen maken. De volgene nacht zou Elian alweer moeten vliegen. We hadden geen zin om onze laatste dag alleen maar in de bus te zitten, dus besloten we die avond nog een taxi te nemen naar Negombo. Negombo ligt aan zee en vlakbij het vliegveld. Hierdoor hebben we de laatste dag nog aan het strand kunnen liggen en nog even kunnen genieten van Sri Lanka. Helaas moest Eli toch echt weg... Dus om 01.30 ging onze tuktuk naar het vliegveld. Dat was wel moeilijk! Alleen weer terug met de tuktuk en weten dat je hem drie maanden niet gaat zien.
De volgende dag werd ik opgehaald en ben ik aangekomen bij het vrijwilligershuis, mijn nieuwe plek voor 2,5 maand! Ik heb een leuk eigen kamertje en er zijn hier leuke mensen. Morgen begin ik op de projecten, ik ben heel benieuwd wat ik daar allemaal ga tegenkomen. Vandaag heb ik wat kleurplaten gemaakt, die ik morgen ga kopiëren. Zo hoop ik de meiden wat Engels te kunnen leren, of gewoon een leuke kleurplaat te geven.

Het gaat hier dus nog steeds goed! Het weer is lekker, het eten is ook hier top en mijn bedje ligt top.
Liefs!

  • 06 September 2015 - 16:41

    Sanne Arbouw:

    Aaah curry kruiden! lekkerrrrr

  • 06 September 2015 - 16:41

    Sanne Arbouw:

    Aaah curry kruiden! lekkerrrrr

  • 06 September 2015 - 16:41

    Sanne Arbouw:

    Aaah curry kruiden! lekkerrrrr

  • 06 September 2015 - 16:41

    Sanne Arbouw:

    Aaah curry kruiden! lekkerrrrr

  • 06 September 2015 - 16:41

    Sanne Arbouw:

    Aaah curry kruiden! lekkerrrrr

  • 06 September 2015 - 16:57

    Gerdi:

    Lekker die kruiden he San! ;)
    Klinkt goed mariek! Dat guesthouse ga ik onthouden!

    Geniet ervan!! Xxx

  • 06 September 2015 - 17:43

    Marianne:

    Wat hebben jullie veel gedaan en gezien in jullie 2 weken samen Marieke!
    Je start van het vrijwilligers werk ziet er veelbelovend uit, van wat ik van je lees.
    Succes en veel plezier.

  • 06 September 2015 - 17:49

    Oma En Tessa:

    Lieve Mariek, oma en ik hebben jouw verhaal gelezen. Oma vindt het leuk om de verhalen te lezen en vindt het super knap dat je dit doet. Veel liefs van oma en tessa

  • 06 September 2015 - 18:16

    Margret:

    Wat heb je tot nu een prachtige en diverse reis gemaakt! Mocht je een fotoboek gaan maken, dan zou ik die graag een keer bij je komen kijken. ;)
    Ik wens je heel veel plezier bij de projecten en volgens mij is er geen betere start, dan met de meiden te gaan tekenen! :) liefs en veel succes.

  • 06 September 2015 - 21:04

    Marja:

    Ha andere leukerd,
    Wat een geweldige reis zo samen met je lief, nu even wennen aan het tweede deel. Dat neemt niemand jullie meer af!
    Zo te lezen een goede start daarmee gemaakt, vertrouwen op je didactische vaardigheden :)
    Veel plezier en succes waar nodig voor de komende tijd.
    Ik blijf je volgen xx

  • 07 September 2015 - 11:33

    BEN EN TINY:

    LIEVE MARIEKE.
    WAT VERTEL JE DAT ALLEMAAL MOOI!
    WAT EEN REIS EN ERVARING.
    WIJ HOREN NU NATUURLIJK OOK VAN ELIAN !
    MARIEKE WE MISSEN JE NATUURLIJK OOK EEN BEETJE,MAAR SUPER STOER WAT JE DOET!
    FIJN DAT JE HET NAAR JE ZIN HEB IN HET HUIS.
    WE WENSEN JE EEN HELE MOOIE EN LEERZAME TIJD.
    LIEFS EN EEN DIKKE KNUFFEL VAN ONS !!

  • 07 September 2015 - 14:40

    Marieke Van Meurs:

    Wat een lieve reacties allemaal! Ik begin al best te wennen hier. Over een paar dagen schrijf ik weer een blog over mijn eerste ervaringen, dat zijn er namelijk nu al heel wat. Liefs!

  • 08 September 2015 - 11:10

    Vera:

    Hai liefie,
    Fijn je mooie verhalen te mogen lezen. Je lijkt zo best dichtbij....
    En nu alleen verder, valt eerst ff niet mee denk ik. Maar goed te lezen dat het je daarna ook goed gaat en je leven daar al went!
    Ben benieuwd naar je werkervaringen!
    liefs XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 28 Juli 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 8556

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 06 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: