Over de helft van de rondreis! - Reisverslag uit Hatton, Sri Lanka van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu Over de helft van de rondreis! - Reisverslag uit Hatton, Sri Lanka van Marieke Meurs - WaarBenJij.nu

Over de helft van de rondreis!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Augustus 2015 | Sri Lanka, Hatton

We zijn inmiddels al over de helft van onze rondreis door Sri Lanka. Tijd voor een update dus! Dit zijn de plekken waar we overnacht hebben;

Colombo - Galle - Unawatuna - Matara - Uda Walawe - Ella - Nuwara Eliya - Dalhousie

We kwamen aan in Colombo. Een drukke vieze stad, met een paar mooie plekjes en de mooiste zonsondergang tot nu toe. Na veel te veel ingeademde uitlaatgassen tijdens de tuktuk ritjes, gingen we de dag erna snel door naar Galle. Dit keer met de trein; 2,5u staan maar gelukkig met mooi uitzicht. In Galle hadden we een guesthouse in het Nederlandse Fort (Wie is de mol!!). Leuk om te zien maar ook erg toeristisch. De dag erna met een tuktuk de omgeving van Galle ontdekt. Hier ga ik ook mijn 2,5 maand vrijwilligerswerk doen dus het was erg leuk om te zien. We zijn ook naar mijn twee projectlocaties geweest maar het was weekend dus niet alles was te zien. Ook getuktukt om schilpadjes te zien, de paalvissers en een kruidentuin met massage. 's Avonds aten we mee bij het vrijwilligershuis. Het is groot, mooi en gezellig. Leuke mensen en heel lekker eten. Een prima plek om 2,5 maand te verblijven!
Door naar Unawatuna waar we afgezien van het guesthouse maar weinig van gezien hebben. We gingen namelijk leren surfen en dat kan niet beter dan in het nabijgelegen Weligama. Het was super leuk en we konden al snel een golfje pakken!
's Avonds gingen we naar Matara. Hier was onze stranddag. Volgende dag dan ook meteen loeihard verbrand...
's Middags hadden we weer heel veel zin om weg te gaan, naar Uda Walawe. 's Ochtends om 6u begon onze safari in Uda Walawe National Park. We hebben een heleboel buffels gezien, krokodillen, heel veel soorten vogels en wel 30 olifanten. Het was heel bijzonder om een heel gezin (baby, kleuters, mama, oma) vlak naast de jeep te zien staan. Het Gesthouse was mooi en lag middenin de bushbush, dus vogels en eekhoorntjes gezien. 's Middags begon onze reis naar Ella. Twee overvolle bussen later kwamen we aan in een veel te toeristische stad bij een vies guesthouse. Al met al was Ella niet onze stad, maar we hebben de dag erna wel een wandeling gemaakt en Little Adam's Peak beklommen met daarna een mooi uitzicht. 's Avonds namen we de trein naar Nuwara Eliya (station Nanu Oya). We zaten in een trein met een groep Singhalezen die samen zongen en muziek maakten, eten uitdeelden en met ons kletsten. De mensen in Sri Lanka zijn allemaal heel aardig en willen je graag helpen of dingen aan je vragen zoals waar je vandaan komt, leeftijd, baan, hoeveelste keer Sri Lanka etc.  Aangekomen konden we na 4,5 uur slaap weer wakker worden voor een hike door Horton Plains naar World's End. Een mooie wandeling van 9 km door bijna ongerepte natuur met uitzichten, bossen, heuvels, rotsen en een waterval.
's Middags ging de reis weer verder; met de bus naar Hatton om vervolgens anderhalf uur met de tuktuk naar Dalhousie te gaan (Inclusief lekke band verwisselen, theeplantages en aapjes). Vanaf Dalhousie vertrekt de hike naar Adam's Peak. Deze 7km hike met aan het einde de beklimming van de Adam's Peak (plus minus 5500 treden) gaan we komende nacht om 2u starten. We zijn dan met zonsopgang boven (als we het halen en niet van de berg af regenen oid), om van het uitzicht te genieten en vervolgens de waarschijnlijk nog zwaardere terugweg te bewandelen. Ik ben heel benieuwd! Vandaag hebben we een rustdag, ik type dit vanaf onze mini veranda aan de rivier. Straks gaan we naar een theeplantage.

Zoals jullie lezen, genieten wij hier volop! Sri Lanka is een mooi land, met leuke mensen, veel verschillende natuur, dieren en temperaturen. Het vervoer is elke keer weer een belevenis en het eten is jummie!

• 29 Augustus 2015 - 14:41

Nikki:

Wow Mariek, dat klinkt lekker! Je hebt een goede start als ik het zo hoor! Zie je het zitten om straks achter te blijven en aan het werk te gaan? Veel plezier nog! Xx

• 29 Augustus 2015 - 15:01

Sil:

Ha liefies, wat heerlijk om jullie zo te kunnen volgen! Gaaf hoe actief jullie zijn en hoeveel mooie en bijzondere dingen jullie al gezien hebben! Geniet veel en fijn verder! Dikke kus, Sil

• 29 Augustus 2015 - 15:32

Marianne:

Onwijs leuk om jullie zo te volgen op jullie reis. Lijkt me ook een prachtig land kwa natuur én met veel mooie en bijzondere vogels natuurlijk;-). Veel plezier nog samen en maak mooie herinneringen!

• 29 Augustus 2015 - 15:34

Margret:

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken en wat actief zijn jullie! Leuk om allerlei verschillende dingen met elkaar te combineren. Heel veel plezier nog samen en geniet volop!

• 30 Augustus 2015 - 14:34

Marieke Van Meurs:

Hoi Nikki! Zeker een goede start zo samen. Doordat ik nu weet waar ik terecht ga komen en ik al met de mensen gepraat heb die er zullen zijn, is het al een stuk leuker om te gaan beginnen. Maar het reizen samen met Elian is ook wel heel erg leuk, dus heel jammer als ik hem in zijn eentje op het vliegtuig moet zetten.... dubbele gevoelens dus maar zin zeker!

• 30 Augustus 2015 - 14:51

Hanneke:

je hebt al heel wat meegemaak zo te lezen! leuk leuk leuk! geniet ervan!

• 31 Augustus 2015 - 23:39

Vera:

Hééé..... Superleuk om je verslag te lezen en je foto's te zien. Heel veel plezier met je verdere reis! XXX